Jag ska måla hela världen lila, mamma!

Klara skriver om vikten av att vara vårdad.
Lite tillspetsat handlar det om vikten av att tänka på hur man klär sig och om det alltid är rätt att se ut som ett fotbollslag i likadana lila tröjor.

Min egen uppfattning är att var sak har sin plats, eller som jag skiver som svar i en kommentar hos Klara:
Vill man vara lite lustig skulle man ju kunna löpa linan ut och förse “fotbollströjorna” med namn och nummer i paritet med valsedeln.

Vill man gå åt andra hållet kan man ju klädsamt kombinera med kavaj eller alternera med skjorta, slips, kjol och andra plagg i piratlila.

Jag har inget emot uniformiteten men det skadar ju inte att anpassa sig till sammanhanget. På ett torg i valrörelsen kan det passa med fotbollströja medan det kanske i andra sammanhang passar bättre med kavaj.

Genom att anamma andra plagg i lila gör man det till slut omöjligt för andra än pirater att använda färgen eller så åker man snålskjuts på andra som av okunnighet klär sig i denna kulör.

Varumärkesbyggande och profilering är på sin plats men man kan ändå låta smak och valfrihet avgöra valet av klädsel i arbetet med att förknippa lila med Piratpartiet.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0